Lillehammer- og Kolbotngutta koser seg på stranda

Tobias på sykkeltur...

Vietnamesisk båttur i bassenget

Gutta stiller opp som nordiske modeller for asiatere

Fargerike fiskebåter i Nha Trang

Kontakt oss

Reisebrev nr. 16 [8.3.2008]

Nha Trang: 29. februar - 5. mars 2008

Etter en god frokost tok vi på oss badetøyet og gikk ned til svømmebassenget. Været så ikke helt topp ut under frokosten, men da vi gikk ut kom sola. Hotellet vårt, Vinpearl, har det største svømmebassenget i Sørøst-Asia, så vi gledet oss til å teste det ut. Før vi hadde funnet noen plasser ved bassengkanten, traff vi en familie fra Lillehammer. Så gøy å treffe noen fra Norge! Mye å snakke om, og raskt var gutta ute i bassenget og lekte med Anders og Oddgeir. Dette skulle bli fire veldig fine dager sammen med Anders, Oddgeir, Elisabeth og Asgeir.

Allerede den første ettermiddagen var gutta klare for å prøve ut badelandet og tivoliet som ligger på hotellets øy utenfor Nha Trang. Dette var virkelig et drømmehotell både for store og små. Badeland var full av forskjellige vannsklier, bølgebad og annet gøy, og mens gutta koste seg her, lå vi voksne på nesten helt alene på den hviteste, deiligste strand og nøt livet.

Etter middag var vi klare for berg-og-dal-bane og annet moro (i hvert fall var gutta det). Tobias hadde tydeligvis fått blod på tann etter sykkelturen fra Dalat og hit til Nha Trang, så han prøvde en sykkel hvor han syklet i loop. Det kom mange morsomme lyder fra den gutten... Anlegget hadde også en stor spillehall med mange forskjellige spillemaskiner og 4D-kino. Dette var gøy.

På øya var det flest asiatiske turister og de fem gutta ble en attraksjon på hotelanlegget for dem. De asiatiske turistene syntes nemlig at fem gutter fra Norge så veldig spesielle ut, så de ble tatt bilder av hele tiden og de vakte stor oppmerksomhet. Etter hvert gikk det sport i å sette seg sammen på en benk og vente på å bli tatt bilde av. Det tok sjeldent lang tid før noen stoppet opp, til stor fornøyelse for alle parter.

Dagene på Vinpearl ble utrolig avslappende. Været var deilig, ikke altfor varmt. Gutta fikk prøvd ut alle fasiliteter på hotellet som tennis, biljard og bordtennis. Om kveldene koste vi oss med gode middager med gjengen fra Lillehammer. Nha Trang fikk vi sett lite av, da hotellanlegget som sagt ligger på en øy utenfor byen, men disse dagene var det godt å bare slappe av, og ha noen sightseeing-frie dager.